محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 300
  • بازدید دیروز : 1075
  • بازدید کل : 3634094

كارآفريني ريخته گري


كارآفريني ريخته گري

نام فایل : كارآفريني ريخته گري

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 32

حجم : 35 مگابایت


دانشگاه آزاد اسلامي واحد خمين
موضوع:
احداث كارخانه ريخته گري
مربوط به درس:
كارآفريني
استاد مربوطه:
جناب آقاي بهشتي
تهيه و تنظيم:
رقيه سادات بهشتي- مرضيه كريمي- فاطمه مختاري
بهار 1388
فصل اول
مقدمه:
صنعت متالوژي ذوب و ريخته گري يكي از آسان ترين و پر درآمدترين صنايع در هر كشور بوده و نقش مهمي در صنعتي شدن و خودكفايي آن كشور دارد. پيشرفت اين صنعت علمي و تكنيكي موجب تحكيم و تقويت بنيه اقتصادي و دفاعي كشور خواهد بود. مايع ذوب فلزات و ريخته گري از قديمي ترين صنايعي است كه بشر به آن پرداخته است. دوره فلزات از حدود پنج هزار سال قبل از ميلاد آغاز شده و تا به امروز به انواع متنوع و پيشرفته مبدل گرديده است. ريخته گري يكي از روشهاي ساخت قطعات صنعتي است كه در اين فرايند، فلزات را به صورت مذاب به محفظه قالب كه از جنس مواد نسوز زود ذوب و به شكل و فرم قطعه مورد نظر است، وارد مي كنند تا پس از انجماد فلزات در اين قالب به شكل مطلوب درآيد تا بعد از انجام مطلوب واحد ويژگيها و خواص فيزيكي مورد نياز باشد.
عوامل ريخته گري:
سه عامل در صنعت ريخته گري حائز اهميت است:
1- از قالب مذاب و چگونگي ذوب كه از ابتدا پيدايش صنعت ريخته گري به موازات دستيابي بشر به مواد و مصالح جديد جهت استفاده به عنوان مواد مناسب بكار مي رفته است.
2- ساخت قالب ريخته گري به شكل و فرم اندازه مورد نظر و مناسب.
3- تركيب فلزات گوناگون جهت ساخت آلياژهاي فلزي و استحكام قطعه در تكنيك ريخته گري، ذوب و ساخت كوره ها پيشرفت ذوب فلزات را امكان پذير ساخت كه را با وسعت امكانات زياد بتوان قطعات و مصنوعات بهتر و پيچيده تر و داراي خواص مطلوب را توليد نمود.
با اشاره اي به قدمت اين صنعت شد مي توان اشاره كرد كه قالبهاي ابتدايي براي اين كار قالبهاي ساده اي (قالب موقت) بود و پس از مدتي از قالبهاي سنگي براي توليد بيشتر از قطعه استفاده شد.
اين صنعت با فلز مس كه اولين فلز كشف شده توسط بشر مي باشد، شروع شده و با گذشت زمان و كشف فلزاتي چون قلع، آهن و روي و غيره تنوع يافت.
...


مبلغ قابل پرداخت 47,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۸ فروردین ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 110

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما