محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 470
  • بازدید دیروز : 1110
  • بازدید کل : 3627839

صنايع دستى


صنايع دستى

نام فایل : صنايع دستى

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 2

حجم : 13 مگابایت


صنايع دستى
جزیره زیبای قشم در طول تاریخ سرشار از فراز و فرود خود ، صحنه مبارزه با مشکلات و عرصه خلاقیت مردمانی سخت کوش بوده است که به اعتبار کار و کوشش و گوهر تلاش ، همواره سرزمین خود را به مرکزی پر رونق برای فعالیت های تولیدی و اقتصادی منطقه تبدیل کرده و چون مرواریدی ارزشمند در دل آب های نیلگون خلیج فارس پایدار برقرار نگه داشته اند . ایجاد چنین موقعیت ممتازی و حفظ آن در طول زندگی نسلهای پیاپی مرهون نقش آفرینی و تاثیر گذاری صنعتگران چیره دست و خلاق بوده که توانسته اند قشم را از نظر صنعت و هنر در شمار جزایر تجاری و پر رونق قرار دهند و در زمینه صنایع دستی ، رشته های مختلف و متنوعی را در اعماق روستاهای بکر و غنی با فرهنگی اصیل مطرح سازند .

انواع صنایع دستی جزیره قشم عبارتند از : خوس دوزی و شک بافی ، حصیر بافی ، سبد بافی، ساخت اشیاء کاربردی با استفاده از سیس خرما ، ماکت سازی لنج ، تور بافی ، گرگوربافی ، ساخت زینت آلات با صدف ، تندیس های دریایی ، برقع سازی ، پارچه بافی ، ساخت ساز سنتی عود ، دست ساخته های چوبی ، آهنگری سنتی ، قلاب بافی و عروسک سازی . متاسفانه این مجموعه ارزشمند تاکنون به دلایل عدیده سهم و نقشی به سزا در مبادلات اقتصادی مردم جزیره نداشته و عمدتا در حد مصرف محلی و خانگی بومیان ساخته و پرداخته شده اند . سازمان مناطق آزاد قشم با اعتقاد به تاثیر مثبتی که فعالیت های تولیدی صنایع دستی در ابعاد اقتصادی ، اجتماعی ، و فرهنگی مردمان جزیره دارد و تاثیری که بر تسهیل روند خودباوری و نشاط روحی آنها می گذارد و طبعا زمینه ساز رشد ، شکوفایی و تقویت مبانی خلاقیت شده و سرآغاز تحول و نگرشی جدی و جدید به موضوع تولید در متن خانواده خواهد شد ، از آغاز سال جاری با برنامه ریزی لازم به ترویج و توسعه فعالیت های صنایع دستی همت گماشته و انشاالله نتایج پرثمر آن در سال های آینده قابل مشاهده و ارزیابی خواهد بود.
 
 
 
 

 
 
حصیربافی ، سبد بافی ، ساخت اشیاء کاربردی با استفاده از سیس خرما
این قبیل فعالیت ها کما بیش در بین مردم ساکن در جوار نخلستانها رایج بوده و آنها برخی از لوازم کاربردی زندگی خود را با استفاده از اشیاء ساخته شده از برگ و سیس خرما تولید می کنند که عمدتا دستاورد زنان زحمت کش روستاست . برخی از این تولیدات عبارتند از : تک ( نوعی زیر انداز حصیری ) تولک ( نوعی سبد دسته دار برای حمل علوفه و ماهی ) کتل ( نوعی زنبیل ) سوند ( نوعی حصیر برای ایجاد حصار و محدود کردن فضا ) قفس ( برای نگهداری مرغ ) انواع طناب ، کلاهک آباژور و.... در نظر است با اجرای برنامه های آموزشی و ارتقاء مهارت بافندگان ، تولید این قبیل دست ساخته ها با هدف تامین نیازهای سایر مناطق ، اصلاح و گسترش یابد.

 

 مدير كل شيلات استان سيستان و بلوچستان با بيان اين خبر افزود: اين اسكله از جنس بتون بوده كه به صورت پيش ساخته از كشور سوئد وارد و داخل بندر نصب شده است.
    طباطبايي طول اسكله شناور را ۹۰ متر كه با توجه به پهلوگيري شناورها در دو طرف به ۱۸۰ متر مي رسد و عرض آن را ۲
‎/
۵ متر عنوان كرد و اظهار داشت: براي ساخت و نصب اين اسكله اعتباري بالغ بر ۲ ميليارد و ۶۰۰ ميليون ريال هزينه شده است.
...


مبلغ قابل پرداخت 47,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۸ فروردین ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 48

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما