محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 985
  • بازدید دیروز : 986
  • بازدید کل : 3602791

آشنايي با سازمان ثبت احوال كشور


آشنايي با سازمان ثبت احوال كشور

نام فایل : آشنايي با سازمان ثبت احوال كشور

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 28

حجم : 20 مگابایت


آشنايي با سازمان ثبت احوال كشور
سازمان ثبت احوال كشور در حال حاضر به صورت سازماني با شخصيت حقوقي مستقل مي  باشد كه ازلحاظ اداري, مالي، اجرائي، وظايف و مسئوليتهايي كه به عهده دارد بر اين استقلال  متكي است. سازمان مذكور تابع وزارت كشور است و يك سازمان متمركز محسوب مي شود. كليه ادارات ثبت احوال تابع اداره مركزي بوده و ملزم به رعايت و اعمال قوانين و آئين نامه هاي مصوب در سطح كل كشور مي‌باشند. بدليل حجم خدمات سجلي ارائه شده از سوي سازمان ثبت احوال كشور به آحاد مردم طبق آخرين بررسي ها اين سازمان در حال حاضر پر مراجعه ترين سازمان دولتي مي باشد.
تاريخچه

 در سال 1304 بنا به تصويب هئيت دولت, اداره سجل احوال در وزارت كشور تاسيس شد و از آن تاريخ,اولين بار در شهر تهران مامورين شهرداري با تنظيم اسناد و توزيع شناسنامه بين مردم مبادرت به ثبتوقايع چهارگانه در دفاتر مربوط كردند. قانون مصوب 24 خرداد 1304 نيز مقرر نمود از تاريخ تاسيس اداره ثبت احوال در هر منطقه تمام اتباع ايران بايد شناسنامه بگيرند و بدنبال آن وزارت كشور اداراتي بنام اداره سجل احوال در شهرستانها داير و شروع به صدور شناسنامه و ثبت وقايع مزبور نمود براساس قانون مصوب 20 خرداد 1307 اداره كل آمار و ثبت احوال بنام اداره كل احصائيه و سجل احوال تابع وزارت كشور تاسيس و مستقلاً شروع بكار نمود بعد از آن نيز در تاريخ 1319 قانون و آئين نامه تهيه و تدوين و پس از سير مراحل قانوني به ثبت احوال ابلاغ و با عنوان اداره كل آمار و ثبت احوال تغيير نام يافت. درتير ماه سال 1355 قانون سازمان ثبت احوال كشور به تصويب رسيد و فعاليت ها و شرح وظايف اينسازمان در شكلي نوين آغاز و در سال 1363 توسط مجلس شوراي اسلامي اصلاحاتي در پاره اي ازموارد قانون مذكور به عمل آمد.
آشنايي و تاريخچه ثبت احوال استان همدان
اولين سند سجلي و شناسنامه رسمي در اين استان در تاريخ 09/07/1279 براي شخصي به نام عباس خان صدر رئيس بلديه شهر همدان(شهردار) صادر و تحويل گرديد و بدينوسيله فعاليت رسمي ثبت احوال استان همدان آغاز گرديد.
مرزهاي هويتي استان همدان از شمال به استان زنجان و قزوين از جنوب به استان لرستان و از شرق به استان مركزي و از مغرب به استانهاي كرمانشاه و كردستان محدود و در اين راستا 19512 كيلومتر
مربع را با جمعيتي در حدود 1810032 نفر پوشش مي‌دهد.

تشكيلات سازماني مصوب اداره كل ثبت احوال استان همدان بالغ بر 180 پست مصوب بوده كه با توجه به سياستهاي انقباضي دولت در سالهاي اخير با 47 پست بلاتصدي كه 27% كل پستهاي مصوب سازماني است به امر خدمات رساني به مردم استان اهتمام مي‌ورزد. در حال حاضر اداره كل ثبت احوال استان همدان با واحدهاي تابعه ذيل در حال خدمت به آحاد مختلف جامعه مي‌باشد :

ثبت احوال شهرستان همدان ,‌ اسدآباد, تويسركان, كبودرآهنگ, ملاير, نهاوند, بهار, رزن, قهاوند, قلقرود و فامنين.

سازمان ثبت احوال کشور" سازماني باشخصيت حقوقي مستقل از لحاظ اداري,
مالي واجرايي واز حيث تشکيلاتي دردولت وابسته  به وزارت       کشور است. اين سازمان

بصورت متمرکز اداره مي شود و کليه ادارات  در  سطح کشور  تابع ستاد
 مرکزي بوده و آئين نامه ها و دستور العمل هاي مصوب  ابلا غي را اجرا  مي نمايد.
به دليل گستردگي  وظايف  قانوني ، "سازمان ثبت احوال کشور "  در اقصي نقاط کشور به ارائه خدمات مشغول بوده و پر مراجعه ترين سازمان دولتي است  .تاريخچه
...


مبلغ قابل پرداخت 47,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۸ فروردین ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 130

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما