محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 655
  • بازدید دیروز : 786
  • بازدید کل : 3601475

ولایت فقیه 1


ولایت فقیه 1

نام فایل : ولایت فقیه 1

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 8

حجم : 10 مگابایت


[
ويرايش
] نظريه ولايت فقيه
ولايت فقيه پايهٔ جمهوري اسلامي ايران است، هرچند در سال ۱۳۵۸ که ۹۸٫۲ درصد از شرکت‌کنندگان در همه پرسي‌ي گزينش نوع حکومت به جمهوري اسلامي راي دادند، ولايت فقيه به مفهوم کنوني‌ي آن براي بسياري شناخته‌شده نبود. به باور برخي شيعيان در زمان غيبت امام غايب، فقيه واجد شرايط به عنوان
ولي فقيه
انتخاب مي‌شود که وظايف امام غايب در زمان غيبت را بر عهده دارد. نظريه
ولايت مطلقه فقيه
در سالهاي اخير توسط
روح‌الله خميني
مطرح شده و نظريات مشابهي نيز در آثار فقهاي اقدم و فقهاي قديم و فقهاي متأخر نيز موجود مي‌باشد(ر.ک. حکومت اسلامي-حسينعلي منتظري).
[
ويرايش
] اصول حکومت جمهوري اسلامي ايران
برابر قانون اساسي‌ي ايران، «اصول حکومت جمهوري اسلامي ايران بر پايه جمهوريت و اسلاميت بنا شده‌است، جمهوريت همان راي و اراده مردم در اداره برخي امور کشور است و اسلاميت يعني مطابقت داشتن قوانين با دين اسلام.»
[۲]
نتيجهٔ اين تفسير آن شد که در حکومت ايران «مطابقت داشتن قوانين با دين اسلام» پايه قرار داده‌شد و طبقهٔ روحاني و پشتيبانان آن، که بيشتر از ميان بستگان روحانيان و بازاريان مخالف مردم‌سالاري هستند؛ انحصار حکومت را در دست گرفتند و از آن هنگام، هرگاه نياز باشد، براي مشروعيت دادن به تصميم‌گيري‌هاي خود، انتخابات هدايت‌شده برگزار مي‌کنند، و اين همان «راي و اراده مردم در اداره برخي امور کشور» است.
[
ويرايش
] تاريخچه
اين نوع حکومت در
۱۲ فروردين
...


مبلغ قابل پرداخت 47,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۸ فروردین ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 140

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما