محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 478
  • بازدید دیروز : 986
  • بازدید کل : 3602284

راههاي افزايش سرعت دسترسي به اينترنت


راههاي افزايش سرعت دسترسي به اينترنت

نام فایل : راههاي افزايش سرعت دسترسي به اينترنت

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 54

حجم : 19 مگابایت


راههاي افزايش ميزان و كيفيت استفاده از اينترنت در كشور
پيامدهاي مثبت و منفي اينترنت به عنوان يک پديده‌ي نوين در اجتماعات انساني در حال گسترش است و اين ابزار در سطح کلان، در ابعاد مختلف اقتصادي، سياسي، اجتماعي و غيره منجر شده و نقش آن بر امنيت ملي جوامع و در روند ارتباطي سازمان‌ها با مشتريان و حتا بر روابط خانوادگي به طور موثر در حال توسعه است.
به گزارش خبرنگار فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، ديدگاه‌هاي متفاوتي وجود دارد كه بر مبناي آن سازمان‌ها، شركت‌ها و مراكز بازرگاني، تجاري و اقتصادي براي بهره‌وري لازم اطلاعاتي و زيرساخت اقتصادي پويا و فعال براي تصميم‌گيري و برنامه‌ريزي، وابستگي شديدي به آخرين اطلاعات و كسب آن از طريق اينترنت خواهند داشت.
جهان سوم نيز نيازمند اطلاعات علمي، فني تجاري و غيره است؛ اطلاعاتي كه حقيقتا براي اين كشورها بسيار حياتي و مهم است و در اين ميان شايد شبكه بين‌المللي اطلاع‌رساني (اينترنت) پلي است تا جهان سوم از طريق آن با زدن يك راه ميان‌بر به جهان اول قدم بگذارد.
كارشناسان امر معتقدند هزينه‌ي اينترنت در کشوري مانند ايران نسبت به ميزان درآمد سرانه اشخاص، بالاست و همين امر موجب جلوگيري از گسترش اين سرويس در ايران شده است و طبيعتا باعث شده در رابطه با ميزان دسترسي به اينترنت، رتبه‌ي مناسبي در جهان نداشته باشيم.
شواهد نشان مي‌دهند كه مهم‌ترين دليل قيمت بالاي اين سرويس در ايران گران بودن پهناي باند مورد نياز
ISP
ها است که از طريق شرکت فن‌آوري اطلاعات و يا
ICP
ها تامين مي‌شود.
آمار هم از اين حكايت دارند كه در قيمت‌هاي خرده فروشي، هزينه پهناي باند چندين برابر قيمت جهاني است البته نبايد منکر هزينه‌هاي انتقال پهناي باند به داخل کشور و تقسيم آن در کل کشور شد اما مي توان با کاهش هزينه‌هاي پهناي باند ميزان دسترسي به اينترنت را در کشور بالا ببرد.
در اين خصوص مسعود رياضيات ـ رييس انجمن كارفرمايان شركت‌هاي اينترنتي ايران ـ در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا، با بيان اين كه با توجه به اين كه اينترنت يك پديده‌ي اقتصادي بوده و سبب تسهيل امور و اطلاعات الكترونيكي مي‌شود لذا بايد نگاه‌ها نسبت به اينترنت و ارتقاء آن تغيير كند، اظهار كرد: اينترنت يك امر اقتصادي و بستري براي توسعه‌ي اقتصادي است به طوري كه راه‌هاي اينترنت و تبادل اطلاعات بسيار موثر در پيشرفت اقتصاد كشور است.
به گفته‌ي او اينترنت يك پديده‌ي اقتصادي مهم است كه سبب كم رنگ شدن نقش راه‌ها در تبادل اطلاعات شده و بايد مورد عنايت مسوولان دولت قرار گيرد.
رييس انجمن كارفرمايان شركت‌هاي اينترنتي با تاكيد بر اينكه با توجه به نقش موثر جاده‌ها و اتوبان‌ در راه‌هاي كشور و تسهيل امور، لذا پرسرعت شدن اينترنت نيز از واجبات است، تصريح كرد: آماردهي وزارت
ICT
نسبت به بالا رفتن ضريب نفوذ اينترنت و تلفن همراه بايد در مقايسه با كشورهاي ديگر باشد.
همچنين داوود مدني - كارشناس فن‌آوري اطلاعات - با بيان اينكه با توجه به وجود نگاه غيرعلمي‌ و ناآگاهانه نسبت به اينترنت در كشور اين موضوع هنوز به صورت فراگير و همگاني مورد استفاده قرار نگرفته و علت آن نبود يك تعامل و وابستگي بين مراكز اداري صنعتي و دانشگاه‌ها است، اظهار كرد: كاربران اينترنت در سطوح مختلف براي تامين خواسته‌هايشان به نوعي از منابع و امكانات مختلف بهره مي‌گيرند و برآورده كردن نياز مراجعه‌كنندگان مختلف در هر سطح و گروهي از اهميت ويژه و جامع بودن اين منبع حكايت دارد.
به گفته‌ي او بانك اطلاعاتي كارآمدتر از اينترنت با اشتراك داده‌هاي كاربران آن در هر زمان و مكان با سرعتي به مراتب بالاتر از ديگر امكانات،‌ وجود ندارد.
اين كارشناس تاكيد كرد:‌ با گسترش اطلاعات اينترنت در هر لحظه و با افزودن سايت‌ها توسط كاربران بسيار در نقاط مختلف، اهميت حضور و ميزان استفاده و برخورداري از آن مورد سوال واقع مي‌شود كه ما در اين بانك عظيم اطلاعات چه نقشي داريم.
مدني گفـت: در جنبه‌هاي علمي ‌و تحقيقاتي آمار چشم‌گيري از كاربران در جهت رشد كمي‌ و كيفي سايت‌ها و وبلاگ‌ها به چشم نمي‌خورد اما اين بدان معني نيست كه هرگز كاري نكرده‌ايم يا حضوري نداشتيم بلكه ميزان كاركرد يا نوع حضور مثمرثمر ارزيابي نمي‌شود.
به گفته‌ي اين كارشناس اغلب سايت‌هاي مختلف تجاري و اداري هم صرفا به شكل نمادين استفاده مي‌شوند و موسسه دارنده آن سايت به داشتن يك نام و سايت در اينترنت بسنده كرده و اگر محتواي سايت‌هايشان به‌روز و كارآمد بود، مي‌توانستيم در بخش‌هاي اقتصادي نيز شاهد خدمات ارزنده باشيم.
...


مبلغ قابل پرداخت 47,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۷ فروردین ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 68

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما