محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1034
  • بازدید دیروز : 986
  • بازدید کل : 3602840

نقش ويتامين ها در ورزش 36 ص


نقش ويتامين ها در ورزش 36 ص

نام فایل : نقش ويتامين ها در ورزش 36 ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 33

حجم : 20 مگابایت


نقش ويتامين ها

در ورزش
ورزشکاران علاقه ي زيادي به کسب اطلاعاتي در مورد آنتي اکسيدان ها دارند، زيرا باعث افزايش توان آنها در حين ورزش و نيز ترميم بهتر بعد از ورزش مي شود. هدف از اين مقاله اين است که بدانيم آنتي اکسيدان ها چه نقشي در انجام فعاليت هاي ورزشي دارند.

ورزش و تخريب اکسيداتيوورزش هاي استقامتي 10 تا 20 برابر حالت عادي، مصرف اکسيژن را افزايش مي دهند که اين مسئله توليد راديکال هاي آزاد و در نتيجه تخريب عضلات و ساير بافت هاي بدن را افزايش مي دهد.
بنابراين چگونه يک ورزشکار مي تواند از خود بر عليه راديکال هاي آزاد ناشي از ورزش محافظت کند؟ آيا ورزشکاران بايد مقادير زيادي آنتي اکسيدان مصرف کنند؟
به دليل اينکه امکان اندازه گيري مستقيم راديکال هاي آزاد در بدن وجود ندارد ، دانشمندان با اندازه گيري محصولات فرعي ناشي از راديکال هاي آزاد ( مثل چربي هاي پراکسيد شده )، مقدار تأثير آنها را در بدن مي سنجند که روش علمي خاصي دارد.
ورزش و فعاليت بدني منظم سيستم دفاعي بدن را تقويت کرده و در برابر راديکال هاي آزاد ناشي از ورزش از بدن محافظت مي کند. اين تغييرات به آهستگي اتفاق مي افتد و بدن را نسبت به شرايط مختلف ورزشي عادت مي دهد. به همين دليل بايد به طور پيوسته و منظم ورزش کرد ، نه به طور دلخواه.
به عبارت ديگر انجام ورزش شديد در کساني که به طور منظم ورزش نمي کنند و به آن عادت ندارند، به دليل افزايش راديکال هاي آزاد سيستم دفاعي بدن را در هم مي شکند و باعث تخريب بافت هاي بدن مي شود
بنابراين کسي که در طي هفته فعاليت زيادي نداشته و بيشتر کارهاي او بصورت نشسته بوده ، اگر بخواهد آخر هفته، يک مرتبه در يک مسابقه ورزشي سنگين شرکت کند، اين ورزش بيشتر براي او ضرر دارد تا اينکه فايده داشته باشد.
عوامل مختلف زيادي در ميزان تخريب سلولي توسط راديکال هاي آزاد ناشي از ورزش دخالت دارند که شامل شدت ورزش، برنامه غذايي ورزشکار و نوع ورزش است.
آيا مکمل دهي آنتي اکسيدان ها مي تواند از تخريب عضلاني ناشي از ورزش جلوگيري مي کند يا ترميم بعد از ورزش را تقويت کند؟اگرچه مشخص است کمبود ويتامين ها باعث ايجاد مشکلاتي در تمرينات ورزشي و ترميم بعد از آن مي شود، ولي تأثير مکمل هاي آنتي اکسيداني در يک ورزشکار سالم با تغذيه مناسب، هنوز مورد بحث است. بيشتر مطالعات نشان داده که افزايش دريافت ويتامين
E
، بدن را در مقابل استرس اکسيداتيو ناشي از راديکال هاي آزاد مصون مي دارد. همچنين باعث ترميم بهتر و سريع تر بعد از ورزش مي شود. البته مقدار ويتامين
E
براي اين تأثير مشخص نيست.
اگر برنامه غذايي ورزشکار مناسب و متعادل باشد، به مقدار کافي ويتامين
E
را تأمين خواهد کرد، ولي در بعضي افراد علاوه بر غذا، نياز به دريافت مکمل اضافي است. ولي هنوز تأثير ساير مکمل هاي آنتي اکسيداني بر بدن مشخص و ثابت نشده است.
مکمل دهي ويتامين
E
...


مبلغ قابل پرداخت 47,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۶ فروردین ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 120

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما