محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 738
  • بازدید دیروز : 786
  • بازدید کل : 3601558

استفاده از فيبر نوري براي انتقتا نور خورشيد به مكانهاي سربسته


استفاده از فيبر نوري براي انتقتا نور خورشيد به مكانهاي سربسته

نام فایل : استفاده از فيبر نوري براي انتقتا نور خورشيد به مكانهاي سربسته

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 14

حجم : 11 مگابایت


 
استفاده از فيبر نور
ي
براي انتقال نور خورشيد به مکانهاي

سربسته
SUNLIGHT TRANSPORT SYSTEM
همانطور که در عکس هاي بالا مشاده مي کنيد مي توان در روز با استفاده از فيبرهاي نوري نور خورشيد را به مکانهايي کاملا سر بسته و بدون نور برد بدون ذره اي تفاوت با يک لوستر بزرگ که با انرژي الکتريکي و لامپ محيط اطراف را روشن مي کند. اين شکل استفاده از تکنولوژي مي تواند کمکي براي شهرهاي آفتاب خيز ايران بسيار مقرون به صرفه و اقتصادي باشد چراکه در اکثر اين شهرها منبع توليد کننده برق وجود ندارد ( ولي آفتاب وجود دارد ) و به دليل آفتاب شديد و وجود نور زياد در اين مناطق، منازل مکان ها کاملا سر بسته است و با استفاده از انرژي الکتريکي و لامپهاي برقي اقدام به روشنايي محيط اطراف ميکنند.
البته ذکر اين نکته نيز نبايد فراموش شود که انرژي گرمايي خورشيد نيز به اين روش منتقل مي شود که البته گرماي ايجاد شده به اين روش بيسار کمتر گرمايي است که لامپ هاي پرمصرف براي توليد نور ايجاد مي کنند.
توضيحي در مورد فناوري بکار رفته در اين روش:
همانطور که مي دانيد فيبرهاي نوري نوعي وسيله انتقال انرژي هستند که براي انتقال نور به کار مي روند. با استفاده از فيبرهاي نوري مي توان نور را تا هر مسافتي ( البته با استفاده از تقويت کننده هاي مخصوص ) منتقل کرد و استفاده نمود. از اين قابليت فيبرهاي نوري براي انتقال اطلاعات استفاده مي شود. در اين روش با تبديل سيگنالهاي الکتريکي به امواج نوري مي توان سرعت انتقال اطلاعات را بسيار زياد نمود و دامنه بسيار زياد نويزها را خذف نمود و داده را با کمترين اختلال و بدون کمترين نويز به مقصد رسانيد. که البته اين روش انتقال اطلاعات هنوز جزو روشهاي گراني محسوب مي شود که مسلما کاربردهاي خاص خود را نيز دارد. به عنوان مثال ميتوان به استفاده از فيبرهاي نوري براي خطوط اصلي و ستون فقرات اينترنت نامبرد که بدون استفاده از تکنولوژي فيبرهاي نوري امکان انتقال اطلاعات عملا غير ممکن خواهد بود ( با حجم بالاي جابجايي اطلاعات و داده ها در عصر امروز )
مقايسه جديدترين پردازنده

هاي خانواده «كور ۲ديو
»Duo ۲ Core
شركت اينتل با پردازنده هاي توليدي شركت «اي ام

دي» نشان مي دهد اينتل بار ديگر برتري خود را در زمينه عملكرد پردازنده هاي رايانه

اي از شركت «اي ام دي» باز پس گرفته است.
به گزارش سايت اينترنتي «نيوزفكتور»،

كارشناسان نشريه تحقيقاتي «رگ هاردور» اعلام كردند سرعت محاسباتي پردازنده جديد
«
كور ۲ديو» شركت اينتل كه به زودي به بازار عرضه مي شود، از سرعت محاسباتي آخرين
...


مبلغ قابل پرداخت 46,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۳ فروردین ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 88

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما